piątek, 6 kwietnia 2012

ZEGAR MĘKI PAŃSKIEJ

Skarga Najświętszego Serca Pana Jezusa


(do św. Małgorzaty Marii)
"Boleśniej odczuwam niewdzięczność niż wszystko co wycierpiałem w czasie Męki. Gdyby ludzie odpłacali mi miłością, wszystko co uczyniłem dla nich małym by mi się wydawało i byłbym gotów jeszcze więcej cierpieć, gdyby to było możliwe. Ale na wszystkie moje starania, aby uczynić im dobrze, odpowiadają tylko oziębłością
i odtrącają Mnie"

Zbliżmy się do Jezusa i usiłujmy Go pocieszyć, a będzie to skuteczny sposób spłacenia naszych długów wobec Jego sprawiedliwości. Uwielbiajmy Ojca Przedwiecznego ustawicznym ofiarowywaniem Mu Jego Boskiego Syna,wzbogacimy duszę nieskończonymi zasługami i wyprosimy łaskę i miłosierdzie dla grzeszników.

GODZINY MĘKI PAŃSKIEJ
19 - UMYWANIE NÓG
20 - OSTATNIA WIECZERZA
21 - MOWA POŻEGNALNA
22 - MODLITWA W OGRÓJCU
23 - KRWAWY POT
24 - POCAŁUNEK JUDASZA
 1  - PRZED TRYBUNAŁEM ANNASZA 2 - ZAPARCIE SIĘ PIOTRA
 3 - CIEMNICA
 4 - CIEMNICA
 5 - CIEMNICA
 6 - PRZESŁUCHANIE U PIŁATA
 7 - PAN JEZUS U HERODA
 8 - BICZOWANIE
 9 - CIERNIEM KORONOWANIE
10 - PORÓWNANIE Z BARABASZEM
11 - PAN JEZUS BIERZE KRZYŻ
12 - PAN JEZUS PRZYBITY DO KRZYŻA
13 - DOBRY ŁOTR
14 - PAN JEZUS DAJE NAM SWOJĄ MATKĘ
15 - PAN JEZUS UMIERA NA KRZYŻU
16 - RANA SERCA (przebicie boku) 
17 - PAN JEZUS W RAMIONACH MARYI
18 - PAN JEZUS W GROBIE

OFIAROWANIE GODZINY
Ojcze Przedwieczny ofiaruję Ci wszystkie zadośćuczynienia Pana Jezusa tej godziny tak pełnej zasług, w której wspominam Jego .............
( wymienić tajemnicę męki wyznaczoną na tę godzinę).


Jednoczę się z wszystkimi intencjami Jego Najświętszego serca i pragnę, aby wszystkie sprawy moje były kierowane przez Niego i z Nim na większą Jego chwałę.
O Maryjo, Matko moja, najdoskonalej miłująca Jezusa Ukrzyżowanego, naucz mnie jednoczyć się z Nim w tej godzinie.

Osoby, którym trudno pamiętać o wszystkich godzinach, mogą np.: wieczorem ofiarować wszystkie godziny nocne, rano wszystkie godziny dnia. W ten sposób cały dzień będzie uświęcony zjednoczeniem
z drogocennymi zasługami Chrystusa Pana. Ważną rzeczą jest utrwalić sobie w pamięci wszystkie godziny,tak, aby w każdej wolnej chwili dusza przenosiła się do stóp Pana Jezusa w tabernakulum , wspominała Jego cierpienia poniesione z miłości do nas w czasie tej godziny, wyrażając Mu swoją wdzięczność krótkimi słowami i wzywała Jego pomocy. Jak wiele pociechy można przynieść zbolałemu Sercu Zbawiciela.
_______________________________________
www.echochrystusakrola.info

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz