Fragment książki ks. prof. Michała Poradowskiego - “Problemy II Soboru Watykańskiego” - Wrocław 1996.
(…) W okresie bezpośrednio przedsoborowym, a zwłaszcza w czasie obrad
soborowych, masoneria wciągnęła w swe szeregi najgłówniejszych biskupów
i kardynałów, co widać z listy 124 [najwyższych rangą] pracowników Watykanu, a ogłoszonej wkrótce po Drugim Soborze Watykańskim w prasie włoskiej, na podstawie „Masonic Register of Italy”.
Z listy tej widać, że ogromna większość dygnitarzy Kościoła
katolickiego wstąpiła do masonerii w latach 1956-1960, a więc w
przededniu Drugiego Soboru Watykańskiego (DSW), dlatego też znaczna
ilość ‘ojców’ soborowych to masoni, działający niewątpliwie na Soborze
według masońskiej ideologii i według konkretnych zleceń lóż, do których
przynależeli.
Najważniejszą sprawą dla Soboru była reforma liturgii, a właśnie
przewodniczącym odnośnej Komisji był mason Abp Bugnini. Włoskie
czasopismo „30 Giorni”, ściśle związane z Watykanem, podawało wiele
konkretnych danych co do tego, że Abp Bugnini przynależał do masonerii i
że, co najważniejsze, reformował liturgię mszalną według konkretnych
wskazówek masonerii. Odnośną korespondencję między Abpem Bugninim i jego
lożą, co do reformy liturgii Mszy Świętej, podało czasopismo włoskie „
30 Giorni” w numerze 6 (w języku angielskim) z roku 1992. Oto odnośne
teksty:
List z dnia 14 lipca 1964 roku:
„ Drogi Buan (Bugnini): informuję cię o Twoim zadaniu, które Rada
Braci zleciła Tobie, w porozumieniu z Wielkim Mistrzem Masonerii i
Książętami Tronu Masońskiego.
Nakazujemy Ci szerzenie dechrystianizacji przez
wprowadzenie nieuzgodnionych obrządków i języka liturgicznego, oraz
skłócenia księży, biskupów i kardynałów jednego przeciwko drugiemu.
Językowe i obrządkowe zamieszanie jest zwycięstwem dla nas, ponieważ
językowa i obrządkowa jedność była siłą Kościoła Katolickiego… Wszystko
to należy dokonać w przeciągu 10-ciu lat”.
Odpowiedź Arcybiskupa Bugniniego dana Zarządowi Loży Masońskiej:
„Sądzę, że założyłem podwaliny odnośnie największej swawoli w
Kościele Katolickim, dzięki memu dokumentowi, wydanego zgodnie z Waszymi
instrukcjami. Miałem uciążliwą walkę i musiałem używać wszelkich
podstępów w obliczu moich wrogów z Kongregacji Obrządków, aby otrzymać
zatwierdzenie owego dokumentu od Papieża. Na szczęście dla naszej
sprawy, otrzymaliśmy poparcie ze strony naszych przyjaciół i naszych
braci masonów z Universa Laus, którzy są nam wierni. Dziękuję Wam za
przekazanie pieniędzy i mam nadzieję, że wkrótce się z Wami spotkamy.
Ściskam WasWasz Brat Buan (Bugnini )
2 lipca 1967 r. “
Z tych listów widać wyraźnie, że reforma [prawdziwiej brzmi: deforma
-Admin.] liturgii Mszy Świętej została zrobiona według życzeń masonerii.
W kilka lat po Drugim Soborze Watykańskim wielokrotnie w prasie
włoskiej ukazywały się listy dostojników Kościoła, głównie pracowników w
Watykanie, przynależnych do masonerii; listy te nie były kwestionowane przez osoby wymienione na tych listach,
qui tacet consentire videtur. Jedną z nich umieścił miesięcznik
SZCZERBIEC w numerze 52-53, luty-marzec 1996, którą tutaj zamieszczamy:
1. Ablondi Alberto biskup Livorno, wstąpił do masonerii 5 VIII.1958
2. Abrech Pio, członek Św. Kongregacji Biskupów, wstąpił do masonerii (d.w. - data wstąpienia) 27.XI.1967.
3. Acquaviva Sabino, prof. religii, d.w. 3 XII. 1969.
4. Alessandro O. Gottardi, d.w. 13.VI.1959
5. Angelini Benedetto, Bp Messyny, 14.X. 1957.
6. Argientieri Benedetto, patriarcha S.S., d.w. 11.III. 1970.
7. Bea Augustyn, kard. Sekretarz Stanu za Jana XXIII i Pawła VI. [Sekretarz Stanu - druga po papieżu osoba - prezydent państwa watykańskiego]
8. Baggio Sebastiano, kard.Prefekt Św.Kong.Biskupów, d.w. 14.VIII.1957.
9. Baldassarri S., Bp Rawenny, d.w. 19.11.1958.
10. Balducci E., zakonnik, d.w. 16.V.1966.
11. Basadonna E, prałat, d.w. 14.VIII.1963.
12. Batelli G., d.w. 24.VIII.1959.
13. Bedeschi L.,d,w. 19.II.1959.
14. Belloli L,d.w. 6.IV.1958.
15. Belluci C.. Bp d.w. 4.VI.1968
16. Betazzi L., Bp Ivr, d.w. 11.V.1966.
17. Bianchi G., d.w. 23.X.1969,
18. Biffi F. Rektor Uniw. Pontf, d.w. 15.VIII.1959.
19. Biacarella M., d.w. 23.IX.1964.
20. Bonicelli G. Bp Albano, d.w. 12.V.1959.
21. Boretti G., d.w. 21.III.1965.
22. Bovone A., Św. Officium, d.w. 10.IV.1967.
23. Brini M.,d.w. 7.VII.1968.
24. Bugnini A., Abp. Reformator Mszy Św. NOM. d.w. 23.IV.1963.
25. Buro M., Bp., d.w. 21.III.1969.
26. Cacciavillan A., d.w. 6.XI.1960.
27. Cameli U., d.w. 17.XI.1960.
28. Caprile G, d.w. 5.IX.1957.
29. Caputo G., d.w. 15.XI.1971.
30. Casaroli A, Kard. [Sekretarz Stanu], d.w. 28.IX.1957.
31. Cerutti F.,d.w. 2.IV.1960.
32 Ciarrocci E., Bp, d.w. 23.VIII.1962.
33. Chiavacci E., d.w. 2.VII.1970
34. Conte C., d.w. 16.IX.1967.
35. Cresti O., d.w. 22. V.1963.
36. Crosta S., d.w. 17.XI.1963.
37. Csele A. d.w. 25.III.1960.
38. Dadagio L., Abp Lero. d.w. 8.IX.1967.
39 Dante Alboni, d.w, 23.VII.1968.
40. D’Antonio E., Abp Trivento, d.w. 21.VI.1969.
41. De Bonis D., .Bp, d.w. 24.VI.1968.
42. Del Callo Roccagiovane L., Bp
43. Del Monte Aldo, Bp Novary, d.w. 25.VIII.1969.
44. Drusilla I., d.w. 12.X.1963.
45. Faltin D.,d.w.4.VI.1970.
46. Ferrailolo G., d.w. 24.XI.1969.
47. Fiorenzo A., Bp d.w. 14.X.1955.
48 Franzoni G, d.w. 2 III. 1965.
49. Fregi F., d.w. 14.11.1963.
50. Gemiti V., Bp d.w. 25.III.1968.
51. Girardi G.. d.w. 8.IX.1970.
52. Giustetti M, d.w. 12.IV.1970.
53. Gottardi A., d.w. 13.VI.1959.
54. Gozzini M, d.w. 14.Y.1970.
55. Graziani C., d.w. 23VII.1961.
56. Gregagnin A., d.w. 19.X.1967.
57. Gualdrini F., d.w. 22.V.1961.
58. llari A, opat,, d.w. 16.III.1969.
59. Laghi P., d w. 24.VIII.1969.
60. Lajolo G., d.w. 2.VI.1970.
61. Lanzoni A, d.w. 24.IX.1956.
62.Levi V,d.w. 4.VII.1958.
63. Lozza L., d.w. 23.VII.1969.
64. Lienart A., kard. d.w, 5.X.1912.
65. Mancini P., d.w. 23.IV.1958.
66. Mancini I., d.w. 18.III.1968.
67. Manfrini E., d.w. 21.II. 1968.
68. Marchisano F., d.w. 4.II.1961.
69. Marchinkus P., dw 21.VIII.1967.
70. Marsila S., d.w. 2.VII.1963.
71. MazzaA., d.w. 14.IV.1971.
72. Mazzi V., d.w. 13.X.1966.
73. Mazzoni P.L, d.w. 14.IX.1959.
74. Maverna L.Bp Chiver, d.w 3.VI.1968.
75. Mensa A., Abp Vercelli. d.w. 23.VII.1959.
76. Messina C., d.w. 21.III.1970.
77. Messina Z., d.w. 21.III.1970.
78. Monduzzi D., d.w 11.III.1967.
79.Mongillo D., 16.11.1969.
80. Morgante M., Bp Ascoli P , d.w. 22.VII.1955.
81. Natalini T., d.w. 17.VI.1967.
82 Nigro C, d.w. 21.XII.1970.
83. Noe V ,d.w. 3.IV.1961.
84. Orbasio I., d.w. 17.IX.1973.
85. Palestra V., d.w. 6.V.1965.
86 Pappalardo S., kard. Abp Palermo, d.w. 15.IV1968.
87. Pasqualwtti G, d.w. 15.VI.1960.
88. Pasquinelli D., d.w, 12.I.1969.
89. Pellegrino M., kard., Abp Turynu, d.w. 2.V.1960.
90. Piana G., d.w. 2.IX.1960.
91. Pimpo M, d.w. 15.III.1970.
92. Pinto P.V, d.w. 2.IV.1970.
93 Poletti U,, kard. d.w, 17.11.1969.
94. Ratoisi T., d.w. 22.XI.1963.
95. Rizzi M., d.w. 16.IX.1969.
96. Romita F., d.w, 21.IV.1956.
97. Rogger I., dw. 16.IV.1968.
98. Rossano P., d.w. 12.II.1968.
99. Rotardi T, d.w.3.IX.1963.
100. Rovela V, d.w. 12.VI.1964.
101. Sabattani A., d.w. 22.VI.1969.
102. Sacchetti G., d.w. 23.VIII.1959.
103. Salerni F., d.w. 12.XI.1970.
104. Santangelo F., d.w. 12.XI.1970.
105. Santini P., d.w. 23.VIII.1964.
106. Savorelli F., d.w. 14.I.1964.
107. Savorelli R., d.w. 23.IX.1971.
108. Scangatta G, d.w. 23.IX.197l.
109 Schsching G., d.w. 18.III.1965.
110. Schierano M ,Bp Włoskich Sił Zbrojnych d.w. 3.VII.1959.
111. Semproni D., d.w. bez daty
112. Sensi M., Abp. Sardi, d.w. 2.XI.1967.
113. Sposito L., d.w. bez daty
114. Suenes L,. kard., d.w. 15.VI.1967.
115. Tirelli S., d.w. 16.V.1963.
116.Trabalzini D., d.w. 6.II.1965.
117. Travia A,. d.w, 15.IX.1967.
118. Trocchi V., d.w. 12.VII.1962.
119. Tucci R. d.w. 21.VI.1957.
120. Turoldo D., d.w. 9.VI.1967.
121. Vale G., d.w. 21.II.1971.
122. Vergari P, d.w. 14.XII.1970.
123. Villot J.,kard, [Sekretarz Stanu] d.w, 6.VII.l966.
124. Zanini L., Nuncjusz , bez daty.
Wielu z tej listy już zmarło, ale na ich miejsce weszli nowi. W
czasie pisania tej broszury nie ukazała się jeszcze w prasie włoskiej
lista zaktualizowana. Przypomnijmy jednak, że Wielki Mistrz Najwyższej
Rady Lóż Masońskich w Meksyku, Carlos Vazquez Rangel, w wywiadzie
prasowym z czasopismem “Processo”. oświadczył, że w Watykanie pracują aż trzy loże masońskie rytu szkockiego,
jak to podaje katolickie czasopismo THE ATHANASIAN, numer z 1 czerwca
1993 roku.
Podana tutaj lista odnosi się tylko do osób pracujących w
Watykanie lub współpracujących bezpośrednio z Watykanem i nie bierze się
tutaj pod uwagę list masonów przynależnych do hierarchii kościelnej w
poszczególnych krajach … [więcej: http://www.kki.pl/piojar/polemiki/kosciol/masoneria.html]
Podana powyżej lista masonów w Watykanie odnosi się do okresu, w
którym jeszcze obowiązywał poprzedni Kodeks Prawa Kanonicznego,
kategorycznie zabraniający przynależności do masonerii wszystkim
katolikom pod karą ekskomuniki.
W czasie obrad Soboru Watykańskiego II masoneria miała zatem możliwości
wpływania na redakcję dokumentów soborowych, a także na reformę
liturgii. Podczas soboru papież Jan XXIII bardzo serdecznie dialogował z
anglikańskim Prymasem Geoffrey F. Fisherem, chociaż tenże był wybitnym
masonem, a znaczna część duchowieństwa anglikańskiego przynależała i
nadal przynależy do masonerii. Wyjątkowo serdeczna przyjaźń łączyła
również papieża Jana XXIII z wybitnym masonem najwyższego stopnia,
baronem Marsaudon, co niewątpliwie przyczyniło się do zbliżenia i
współpracy Kościoła z masonerią.
Według ks. jezuity Michela Riquet’a po Soborze Watykańskim II nastąpiła
nowa era stosunków między Kościołem i masonerią, którą nazwał
„przejściem od wyklęcia do dialogu”. Wielki Mistrz Masonerii Dupuy
potwierdził, że Sobór Watykański II otworzył w sposób znaczący Kościół
na świat. Wyjawił, iż odbył spotkanie sprawozdawcze, więcej niż
serdeczne z Janem XXIII, i że Jan
XXIII i Sobór Watykański II nadali niesłychany impuls do pracy nad
poprawą i znacznym ociepleniem stosunków między Kościołem a masonerią.
W latach 60. i 70. ten krąg „dialogujących” rozszerzył się i umożliwiał
masonerii coraz większe przenikanie jej idei i osób do struktur
katolickiego Kościoła.
Najbardziej spektakularny rezultat infiltracji „piątej kolumny” wnętrza
Kościoła, miał miejsce 16 lipca 1974 r. Chodziło o skromny dokument,
opublikowany przez kard. Jana Króla, arcybiskupa Filadelfii i
przewodniczącego Konferencji Episkopatu Ameryki Północnej. Zawierał on
m.in. takie punkty: 4. Zakaz przynależności do masonerii zostaje
ograniczony do samych członków duchowieństwa i instytutów świeckich; 5. z
tego wynika, że ekskomunika już więcej nie jest zalecana. Pociągnęło to
za sobą groźne następstwa.
Wkrótce Konferencja Episkopatu Brazylii 12 marca 1975 r. oświadczyła:
Wydaje się, iż można udzielić kredytu zaufania tym, którzy od dawna
należeli do masonerii, a obecnie zaczęli spontanicznie ubiegać się o
dopuszczenie do sakramentów. Jeszcze tego samego roku kard. Brandao
Vilela przyjął zaproszenie odprawienia Mszy Bożonarodzeniowej dla loży
Liberdade z San Salvador de Bahia, a w tym samym miesiącu przyjął
wysokie odznaczenie masońskie. Podobnie postąpił w 1976 r. kardynał
Paulo Evaristo Arns, arcybiskup Rio de Janeiro. Natomiast Konferencja
Episkopatu w Santo Domingo w swej nocie z dnia 29 stycznia 1976 r.
skierowanej do duchowieństwa stwierdziła, że nie
istnieje żadna sprzeczność, gdy ktoś jest katolikiem praktykującym (…) i
jednocześnie członkiem stowarzyszenia masońskiego bądź innego tego
rodzaju…
W 1969 r. kard. Johann Willebrand, Przewodniczący Sekretariatu ds.
Jedności Chrześcijan, podczas audiencji udzielonej członkom masońskiej
organizacji Zakonu de Molaya, wyraził wdzięczność i zadowolenie, iż
członkostwo w Zakonie łączy katolików, protestantów i żydów we
współpracy dla dobra ludzkości.
Choć nowy Kodeks Prawa Kanonicznego z 1983 roku w kanonie 1374
stwierdza: Każdy kto jest członkiem stowarzyszenia spiskującego przeciw
Kościołowi, słusznie podlega karze, to należy zaznaczyć, że powyższy
tekst znacznie różni się od kanonu 2335 Kodeksu z 1917 r. W nowym
surowość kary została wyraźnie złagodzona, wraz ze zniesieniem
ekskomuniki, która wcześniej była nakładana ipso facto na każdego,
ktokolwiek zapisywał się do masońskiej sekty. Ponadto słowo „masoneria”
nie zostało nawet wspomniane! Wszystko to dowodzi, iż potępienia z lat
80. były czysto słowne i że żadne potępienie de facto nie miało miejsca.
W rezultacie niemal wszyscy biskupi, którzy w latach 60. i 70.
byli zaangażowani w dialog z masonerią, zostali w latach 80. nominowani
na kardynałów, a ci z kolei, którzy już wtedy byli kardynałami, dalej
nimi pozostali, sprawując bez przeszkód swoje funkcje; nie podlegając
żadnym postępowaniom obciążającym!
Źródło:
Praca zbiorowa pod redakcją ks. Tadeusza Kiersztyna, - Zatrute źródło MASONERIA
Na koniec przytoczymy ponownie ks. Poradowskiego:
“Już poprzednio widzieliśmy, że encykliki ostatnich papieży są sprzeczne z nauką dawnych papieży.
Co więcej, widać jak na dłoni, ze ostatnie encykliki są przesiąknięte
ideologią masońską, a głównie naturalizmem. A więc to nie nauka Kościoła
przenika do masonerii, lecz ideologia masońska zakaża naukę Kościoła
posoborowego, co jest oczywiste w nowym Kodeksie Prawa Kanonicznego, w
nowym Katechizmie Kościoła Katolickiego, a przede wszystkim w ostatnich
encyklikach posoborowych papieży. Kościół Katolicki z każdym dniem staje
się coraz mniej katolickim, przekształcając się w jakiś Kościół
„ekumeniczny”, asymilując ideologię masońską.”
Źródło masońskiej listy: http://www.kki.pl/piojar/polemiki/kosciol/masoneria.html