Rośnie liczba słuchaczy Radia Maryja
fot, MAREK LAPIS / FORUM
W pierwszym kwartale
bieżącego roku słuchalność stacji komercyjnych dramatycznie spadła.
Tymczasem dynamiczny wzrost zanotowało katolickie medium z Torunia –
Radio Maryja.
Radio Maryja rozpoczęło nadawanie
programu radiowego 9 grudnia 1991. Dwa lata później uzyskało status
nadawcy społecznego. Ewangelizacja, modlitwa, publicystyka
społeczno-polityczna wypełniają program tej stacji.
Głęboka religijność, tradycyjne
wartości, to wszystko rzadko gości we współczesnych rozgłośniach
radiowych, często prowadzą one wręcz walkę z tym co najdroższe dla
katolików. Tymczasem treści religijne oraz promowanie patriotyzmu
zyskują coraz większe uznanie u odbiorców mediów, które przekłada się na
wzrost słuchalności radia.
Jak podaje branżowy serwis wirtualnemedia.pl, Radio
Maryja jest na 5. miejscu rankingu słuchalności z udziałem w rynku
wynoszącym 3,3 proc., co oznacza aż 37-procentowy wzrost w ostatnim
kwartale w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym.
Źródło: wirtualnemedia.pl